Винаги, когато има нужда автомобили с двигател с вътрешно горене да работят в затворена среда, има нужда от система за отвеждане на отработените газове. Трудно е да се забележи колко бързо отработените газове от превозните средства достигат токсични нива ако са в затворено хале, но е въпрос на минути мястото да се насити със замърсители.
Известната и вълнуваща фраза „Стартът е даден!“ може да бъде чута от зрителите на състезание Porsche Império Carrera Cup. От изключителна важност е всички автомобили да са преминали през внимателен процес на проверка и поддръжка преди състезанията. Именно тук влиза в действие работата на специалистите при тези превозни средства, Porsche Empire GT3 Cup, която популяризира състезанието! Те са отговорни за това да направят автомобилите безупречни, от двигателя до ауспуха. За да направят това, те имат напълно оборудван автосервиз за спортни автомобили.
Porsche Empire GT3 Cup популяризира официалните състезания от 2005 г. и едно от основните предизвикателства пред него винаги е поддържането на автомобили с максимална безопасност и производителност на пистите. За да направите това, всички превозни средства се проверяват преди всяко състезания и се ремонтират в сервиза след състезанията. В рамките на щателната грижа трябва да се извърши серия от тестове на двигателя, които генерират голямо количество изгорели газове на превозното средство в затворената среда на сервиза.
С оглед на изискванията за здравословна и безопасна работна среда и възможността автомобилите да работят в сервиза, компанията организатор се свърза с Nederman, за да намери безопасно и ефективно решение. Основната цел е била да се грижи за здравето и безопасността на своите служители, като елиминира замърсяването на въздуха и насърчава по-здравословна и продуктивна работна среда. Системата за отвеждане на отработените газове е една от първите, които се поставят на автомобилите при влизане в сервиза, за да се грижи и предпазва служителите и екипажите на състезателите от замърсяване и натравяне от изгорелите газове.
„Винаги, когато има нужда от свързване на превозни средства работещи с двигател с вътрешно горене в затворено пространство, има нужда от система за отвеждане на отработените газове. Хората незабелязват колко бързо автосервизите се насищат с вредности от отработените газове на автомобилите. Въпрос на минути е механиците да започнат вдишване на токсични нива изгорели газове, ако автомобилите не са закачени за системите на Nederman. Ако екипите ни се излагат на такива изпарения често, това може да причини сериозни здравословни проблеми, заболявания и съдебни процеси за обещетения“ обяснява Клаудио Висибели, инженер с над 12 годишен опит в автомобилните моторни спортове и отговорен за обслужването на Porsche Empire GT3 Cup.
След техническо посещение в завода на Nederman в Швеция и дискусии с екипа на Porsche Empire GT3 Cup, както и направен анализ на реалните нужди, Nederman предоставя система, широко използвана в автосервизите в Европа и САЩ. Това са самонавиващи се се макари за улавяне на изгорелите газове на превозното средство при източника на емисии, с гъвкав маркуч, устойчив на висока температура, нагласяеми изпускателни дюзи, смукателни вентилатори за отвеждане на изгорелите газове и други аксесоари.
„Тъй като работим с премиум марка автомобили – Porsche, търсехме наистина ефективно решение с международни референции. Останахме изключително доволни от закупеното оборудване Nederman, тъй като резултатът беше забележим, както за нас, така и за служителите, които в края на работното време вече нито усещаха парене в очите, нито виждаха онзи тъмен дим на изгорелите газове при тестове на автомобили, които извършваме в сервиза„, обяснява Денер Пирес, директор на Porsche Empire GT3 Cup.
Научете как работи системата стъпка по стъпка:
- В момента, в който автомобилът е в автосервиза и трябва да се тества двигателя, специалистът на Porsche GT3 Cup отвежда смукателната дюза до ауспуха на автомобила и я свързва. След това колата се стартира и генерираните изгорели газове на автомобила влизат в системата Nederman.
- Тези газове преминават през устойчивия на висока температура маркуч и се отвеждат към навиващата се макара, а след това през въздуховодната мрежа към смукателния вентилатор и от там към атмосферата.
- Центробежният вентилатор на системата има шумозаглушител, който значително намалява нивото на шума в автосервиза.
- След употреба механикът изключва смукателната дюза от автомобила и с помощта на макарата за отработени газове маркучите се навиват и организират по правилен начин, удължавайки живота на системата.
Гледайте видеото, за да видите системата за отвеждане на отработените газове Nederman, използвана в сервиза на Porsche
Свържете се с нашите експерти на 0887 73 73 75 или office@tangra.bg, ако искате да научите повече за това как можем да ви помогнем да проектирате Вашия автосервиз за оптимална функционалност, здравословна и безопасна работна среда!